Pages

Monday, April 27, 2009

perhimpunan

"assalamualaikum dan selamat sejahtera diucapkan kepada tuan pengetua, Tuan Haji Ahmad Arbi Bin Hamzah, penolong kanan pentadbiran, penolong kanan hal ehwal murid, guru2, barisan kepimpinan pelajar dan seterusnya rakan2 pelajar sekalian. kita mulakan majlis perhimpunan kita pada hari ini dengan ummul kitab, Al-Fatihah..."

setiap hari jumaat, perhimpunan rasmi akan diadakan di sekolah menengah raja tun azlan shah.. seperti biasa, walaupun majlis dah bermula masih ada lagi pelajar yg tengah dok berlari dari asrama ke dewan besar..kedengaran suara pengawas dok memanggil pelajar supaya cepat turun dari asrama...kalo warden masuk campur mesti ramai dah yg kena rotan nih... warden yg memang suka sangat rotan student, sapa lagi kalo bukan en. sohor...hor,hor,hor....ganas nih... sapa yg tak pernah kena rotan en.sohor nih memang boleh dikatakan student yg paling skema la... aku pun pernah kena la wei...(pengakuan untuk mengelakkan diri dari dicop skema..hehe)

pada pendapat anda semua, siapakah guru yg paling garang di SERATAS???
dan siapakah pula guru yg paling sporting dan baik hati???

calon2nya adalah:
1.___________
2.___________
3.___________
4.___________

ntah, aku tak berapa ingat la nama cikgu...(durhaka sungguh...)

*aku paling suka cikgu Azmi...kelakar superb...

pintu masuk SERATAS..

pemandangan dari dewan besar

12 comments:

  1. paling garang?
    = cikgu paling tak suka kat aku huh huh huh!!! hehehe aku nak tuduh ustazah jamilah, ustad amir, cikgu zuraidah, cikgu manogaran, cikgu roli.

    sebab? ustazah jamilah anti aku, ustad amir pun anti aku gak, cikgu zuraidah pernah salah paham kata aku tak puas hati kat dia, cikgu manogaran suka marah kami pijak rumput, cikgu roli sumpah seranah batch kita siap doakan kita gagal. kuajaq roli!!!

    paling sporting?
    = mestilah ustaz juaini, cikgu raja sariah, cikgu noryati, cikgu lee chooi fun, cikgu bakhtiar.

    sebab? ustaz juaini memang sungguh cool tak de penggantinya aku mmg sayang dia!!! cikgu raja sariah cukup membantu tatkala diperlukan, cikgu noryati sungguh menjadikan hari2 aku di seratas bermakna, cikgu lee chooi fun memang aku kagum dengan komited beliau, cikgu bakhtiar even dia mcm kayu balak tapi still lembut di dalam siap pernah memberi nasihat untuk terus membentuk masa depan.

    nak tambah...aku jugak rindu kepada:
    cikgu ooi kim hong (caring), mr goh chai sin (tegas), madame neoh swee hoe (membuka mata aku melihat dunia global), cikgu rosita (merancang ekonomi even kuat mendenda), cikgu talib (kelakar).

    tapi aku rasa segelintir meluat (lumrah) kat cikgu ni:
    cikgu noh (berat sebelah), ustazah husna (suka layan gosip dari mat ranjau), ustaz ismail (gatai dlm diam), pak arbi (suka compare), cikgu norasmah (pilih kasih).

    haha..ini cuma hadir dalam perasaan aku yang jahil sebab aku bodoh, tapi punya perasaan.

    ReplyDelete
  2. perhimpunan hari isnin ke jumaat??

    ReplyDelete
  3. ade gak dulu pernah wat hari jumaat, pastu tukar isnin, pastu jumaat, pastu isnin... sampai aku pun dah pening...kan ade perhimpunan pakai baju melayu???

    ReplyDelete
  4. panjangnye komen nahar... aku setuju je la... huhu..

    ReplyDelete
  5. aku betoi2 hilang ingatan pasai ustaz amir..siapakah? hmm rasa assembly hari isnin..cikgu garang? cikgu zuraidah kot..tp kdg2 je..ikot mood..lagi satu garang mr.Goh Chai Sin chan..hahaha..tp beliau sgt baik sbenarnya..sama cm Lee Choi Fun..caring gilosss..

    ReplyDelete
  6. aku pun tertanya2 gak sapakah ustad amir... nahar, tolong beri penjelasan...

    ReplyDelete
  7. ustad amir..aku teringat sorang ustad aku masa darjah 1...ofkos x de kene mengena ngan ustad amir seratas...haha

    ReplyDelete
  8. ustaz amir hanya hadir seketika sahaja. dia tak ajar batch kita, tapi ajar batch muda setahun yakni batch abizar (hahahahha...jambu naim). dia tu poyo. pernah marah aku sebab bersembang ngan syatilla kot. biasala bunga2 zina. ayat tipikal jugak. cliche!

    sorg lagi aku tak suka kat cikgu merangkap warden nama zaidi kot. dia pernah terlekat tak leh nak masuk bilik warden (blok B) sebab ada org pedajal dia sumbat lubang kunci ngan chewing gum. ahahah.. tu la dia mmg duk bilik tuh. dia pun tak lama gak pastu blah.

    ingatkah korg???

    ReplyDelete
  9. suka hati hang je masukkan nama aku dalam komen nih...takde kena mengena...
    satu lagi watak yg aku memang tak ingat langsung... nampak sungguh si nahar ni memang catit setiap nama cikgu yg keluar masuk seratas..

    ReplyDelete
  10. uishh...aku mcm ketinggalan je...sekali bukak page naim...banyak sungguh update...

    yup...Seratas mmg suke tuka time assembly..kejap Jumaat...kejap Isnin...tp time batch kiter lead..sememangnye ari ISNIN...same gak perihal outing..kejap2 Jumaat & Sabtu..dok x dan..tukaq pulak Sabtu & Ahad..hahahaha

    aku paling x suka Ustazah Jamilah...aku x penah baik ngan dier pun..even USKAM suke kate muke aku muncung..tp aku masih bleh terima teguran dier....tp Ustazah Jamilah..buat aku panassss je....bosan sungguh setahun jd anak murid dier kat kelas 4M...pilih kaseh lak tu!!

    Cikgu Azmi sangat menggeletek perasaan...balik dorm...sure akan citer pasal kelakaran Cikgu Azmi di kelas...mmg rase hilang ilmu giler sbb gelak kuat...tp bukan kutuk Cikgu Azmi..cuma menceritakan semula kejadian di kelas je!!!

    Teacher Raja..aku x pnh jd student die..tp sbb die Guru SAC Prefect..maka baikla ngan dia kejap..memang teacher Raja persis seorang...time skolah..BI aku suam-suam kuku..so..time bertugas jaga SAC...teacher raja byk latih aku...hehehhe

    Teacher Zuraidah..she is fun...wpun syed x suke..tapi aku suke...sangat kecewa bila naik upper form aku kena blajar ngan Sir Rahim..dah la slalu x masuk kelas...asik dok bt kelas kat budak hoki dier je..tensi aku!!!

    Pn Oii....she is awesome!!
    sangat terkedu bile Pn Oii datang peluk aku dpn pintu dewan besar before masuk dalam ambek paper BIO time SPM..touching...even Pn Oii...suke berkata..."Farriiidahhhh....ape ande tulis ini..tulis itu...sangat panjang...tapi saye x faham ape-ape...bukan bahasa BIOLOGI..ini tidak boleh..!!!"

    stop sat..panjang pulak aku rase komen aku...nnt aku smbg lagi...ahaks!!!

    ReplyDelete
  11. hahhaaa... suke bace komen panjang lebar dari mek... syabbas...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...