Pages

Monday, May 4, 2009

kehidupan bukan percuma

kerja...
kenapa manusia perlu bekerja?
kan best kalo tak payah keje..
tapi kalo tak keje camana nak hidup?
apa kene mengena keje ngn hidup?
ye la, bekerja utk menanggung kos kehidupan..
menanggung kos kehidupan..

kenapa kehidupan perlu ada kosnya..
kan best kalo semua benda kt dunia ni percuma...
free of charge..
best giler...
nak apa2 amik je...
tak payah nak pikirkan pasal kewangan..
sapa la yg cipta sistem jual beli nih?
nak sesuatu, kena beli..
takde duit, tak boleh memiliki...

huh..aku bosan dengan kehidupan yg semakin menghimpit...
yang kaya berada di atas..
kaya dan semakin kaya..
yang miskin terus dengan kemiskinan..
aku sukakan kesederhanaan..
aku cintakan kesamarataan..
keadilan..

kesamarataan..harta dikongsi bersama..
sesuatu yg diperjuangkan oleh komunis..
takkan aku menyokong komunisme..karutlah..
aku cuma mahukan keadilan..

sesiapa yg mahukan kejayaan, maka dialah yang berhak memperolehinya..
sesiapa yg malas, hanya menunggu bulan jatuh ke riba, terus ketinggalan..
aku tak mahu ketinggalan..
aku harus bangkit, mengejar kejayaan..

naim ab rahman, kau boleh..
kau mampu utk berjaya..
kejarlah cita-citamu..

haaa??
apa cita-cita aku???
masih adakah sinar kejayaan??
terus berteka-teki..

2 comments:

  1. man jadda wa jada...ahahahha.

    ReplyDelete
  2. man janda wa duda...huhuhu..

    aku hilang fokus terhadap kehidupan...
    sedang mencari jalan yg sesuai dgn jiwa aku..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...