Pages

Monday, May 11, 2009

aku budak sekolah...

assalamualaikum...

hari ni aku nak citer pasal zaman kanak2 aku... aku mula masuk sekolah masa umur 6tahun... bukan sekolah rendah, tapi tadika.. aku tak masuk tadika kemas...tapi aku masuk tadika islam.. agak sedih gak la masa kecik2 dulu... tadika kemas banyak mainan, tapi tadika islam xde ape2 pun.. huhu.. tapi banyak benda yg aku belajar di tadika islam...tapi kenapa aku kena hantar ke tadika islam??? abg aku masuk tadika kemas...

masuk darjah satu, aku masuk kelas 1Mawar.. kelas cikgu Rosnah... garang giler... kalo wat salah je, dia akan pulas perut, tak pun tarik sideburn (betul ke ejaan)...sakit giler...aku tak dapat jadi ketua kelas sebab ade org yg lebih comel dari aku masa tu...huhu..

aku sememangnya malas belajar sejak sekolah rendah lagi... mak aku selalu marah sebab aku tak pernah nak ulangkaji pelajaran.. keje sekolah buat malam2..tu pun sebab terpaksa.. kalo takdak keje sekolah, jangan harap nak bukak buku.. tapi pernah ke takdak keje sekolah??? so,untuk memaksa aku belajar, mak berjanji nak beli basikal kalo dapat no.1... aku tak pernah dapat no.1 sekolah pagi.. kalo sekolah agama tu memang aku top student la.. hehe... walaupun mak dah janji nak beli basikal, tapi aku tetap malas nak belajar... tapi bila exam je, tetiba aku dapat no.1.. aku pun terkejut... apa lagi, terus mintak basikal kat mak aku.. hehe... dapat la basikal sebijik...belajar tetap malas.. tu je la sekali dapat no.1..nasib je...lepas tu mak dah tak mau janji ape2 hadiah kat aku...huhu...

nama sekolah aku. sekolah kebangsaan sultan idris 2...atau singkatannya SKSI 2... sekolah kampung je... budak2 yg belajar kat sini pun bukannya pandai2 sangat... budak kampung la katakan... tapi aku bersyukur sebab dapat belajar dengan seorang guru yg sgt dedikasi.. Cikgu Razak Yusuf, jasamu takkan aku lupakan... memang cikgu yg sgt tekun dalam memberikan ilmu kepada pelajarnya... walaupun ade gak org kata cikgu razak macam pilih kasih, tapi aku tetap suka cara dia mengajar... keje sekolah memang banyak giler... tak terbuat... memang selalu la aku kena denda berlari keliling padang, berdiri luar kelas... macam2 la.. buat malu je ketua pengawas kena denda...huhu..

tapi, kerana ketegasan cikgu razak, aku berjasa dapat keputusan yg agak baik dan dapat masuk seratas...terima kasih cikgu...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...