Pages

Saturday, May 16, 2009

apa cita2 anda?

cuba kita imbau kembali kenangan di zaman persekolahan...

1. tadika islam felda ijok

ustazah : awak nak jadi apa bila besar nanti?
faiz : doktor
marzuki : polis
naim : haa?? apa ustazah??

2. sekolah kebangsaan sultan idris 2

cikgu rosnah : apa cita2 awak bila dewasa nanti?
najib : lawyer
farid : lawyer jugak cikgu
naim : saya tak mau jadi lawyer cikgu. saya nak jadi peguam.
(dalam hati, "lawyer tu ape ha??")
eh! tak mau la jadi peguam, nak jadi askar.

3. SERATAS

cikgu norasmah (guru kelas 1K) : apa cita2 awak semua?
syed nahar : doktor
meso : engineer
naim : saintis..(amik hati cikgu asmah, cikgu sains)

4. Universiti Malaya

lecturer : apa nak jadi la dengan kamu ni???
naim : ("jadi orang la..." dalam hati)

SEKARANG...

apa aku nak jadi??? ntah la...

pernah tak kita tanya apa cita2 seorang guru??

insan bernama guru : cita2 saya adalah untuk melihat kejayaan setiap pelajar saya. kejayaan awak semua adalah hadiah paling istimewa untuk saya.. semoga awak semua berjaya dalam hidup.

selamat hari guru..

1 comment:

  1. hoii..pandai buh nama aku nooo...tak pa aku open minded. tapi kelakat sebab ko taruk dokter walhal cikgu asmah kurang menegur aku. tapi aku tak pernah decide nak jadi dokter tapi aku nak jadi geologist. hahaha...perasan.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...