Pages

Wednesday, February 6, 2013

Februari bulan istimewa?

Februari datang lagi.

Apa yang ada pada Februari? Tarikh-tarikh istimewa?
Mungkin ramai pasangan kekasih menantikan kedatangan 14 Februari yang dinobatkan sebagai Hari Kekasih. Tapi bagi seorang Muslim, tidak perlu menyambut hari tersebut yang jelas bertentangan dengan agama. Selalunya yang beria-ia ingin menyambut Hari Kekasih ni adalah golongan wanita. Mereka mengharapkan pasangan mereka akan meluahkan isi hati dan mungkin melamar mereka pada hari tersebut. Orang lelaki biasa-biasa je. Apa barang Hari Kekasih ni. Malas nak ambil tahu.

Bagi peminat-peminat bola sepak pula pasti menantikan Februari 2013 ni dengan penuh debaran. Banyak perlawanan-perlawanan penting akan berlangsung pada bulan ini. Makan Bola, Tidur Bola, semuanya Bola. Tak perlu nak kecoh-kecoh sangat la. Manchester United pasti Juara. Glory-glory ManUnited.

Okey, bagi aku Februari ni lain sikit. Bulan istimewa. Kenapa? Bulan ni adalah bulan kelahiran isteri tercinta. Pastinya tarikh 13 Februari ditunggu-tunggu dengan penuh harapan. Apa yang perlu aku lakukan? Kejutan? Kejutan apa? Macam mana? Bila? Boleh naik pening jugak nak fikir. Perlu ke aku buat kejutan? Atau hanya sekadar sambutan sederhana. Hanya kami berdua. Takkan la aku nak buat Besday Party pula. Haha.
 
Apa-apa pun, aku harap Februari ni akan memberikan kebahagiaan kepada si dia dan juga aku. Bila dia bahagia, pasti hidupku ceria.

Selamat Hari Lahir buat Isteri Tercinta


1 comment:

  1. terima kasih...;)tp knp ltk gamba muka mafia ni?? udusss...hehe

    sepriseee!! haha, mane ada seprise..kad pun xdek.. mana? mana? dan mana?? huhu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...