Pages

Tuesday, February 5, 2013

Trauma Tahun Baru Cina

Salam,

Selamat Tahun baru Cina. Kepada mereka yang berbangsa Cina.
Memikirkan yang Tahun Baru Cina ni dah dekat, membuatkan aku rasa serik. Serik untuk tersekat dalam kesesakan lalulintas. Serik nak kena memandu sampai 15 jam. Huh.. Sakit kepala bila difikir-fikirkan.

Kenapa, Orang Cina punya Raya, Orang Melayu sangkut tengah jalan?
Kenapa, Orang Cina suka-suka, Orang Melayu derita?
Aku tidak menyalahkan Orang Cina nak sambut raya.
Kita yang kena fikirkan jawapannya.

Aduh! Letih dah ni. Baru fikir dah rasa letih.
Pengalaman tersekat dalam kesesakan jalan raya 2 tahun yang lepas memang menghantui. Masa tu nak balik KL dari Kelantan. Perjalanan yang sepatutnya memakan masa 6-7jam je. Tapi dah jadi sampai 15 jam. Siapa boleh tahan duduk dalam kereta sampai 15jam? Kalau tidur sekalipun, mesti dah 15 kali mimpi.

Pernah sekali tu, pengalaman aku bawa kereta balik kampung. Jem punya pasal, aku jadi mengantuk giler. Apalagi, berhenti la kat Petronas, terus tidur. Siap mimpi lagi tidur dalam kereta. Yang bestnya aku mimpi aku bawa kereta dalam keadaan mengantuk sampai tertidur. So, maknanya aku mimpi aku mengantuk dan tidur.

Hari Jumaat ni In Shaa Allah aku dan isteri akan pulang ke Kelantan. Harap-harap tidak terlibat dalam apa jua perkara-perkara yang tidak diingini termasuklah kesesakan lalulintas.

Gong Xi Fa Cai.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...