Pages

Tuesday, December 8, 2009

katakan TAKNAK!

apakah pandangan anda tentang perokok??

semua orang tahu yg merokok ni membahayakan kesihatan.
semua orang tahu, merokok ni boleh membawa kepada kematian.
semua orang tahu yg merokok ni bukan saja beri kesan pada diri sendiri, tapi juga pada orang di sekeliling..

kebanyakan perokok adalah terdiri daripada golongan LELAKI.
tapi tidak dinafikan juga terdapat WANITA yg merokok.
bagi lelaki, merokok mungkin membuatkan mereka kelihatan MACHO dan lebih MATANG.
tapi bagi lelaki juga, WANITA yg merokok kelihatan sangat la BURUK..

aku dilahirkan dalam keluarga yg ramai LELAKI.
kesemua 4 orang abang aku merokok.
ayah juga merokok.
AKU?? semestinya TIDAK merokok.
dan ADIK2 aku juga pasti tidak akan merokok, INSYAALLAH..
kerana merokok tidak membawa sebarang kebaikan bagi aku.

pernah juga dulu aku cuba2 untuk merokok.
masa tu umur baru 8tahun, seingat aku la..
curi rokok ayah, hisap dalam bilik.
sampai terbatuk2..huhu..tak best pun.

perokok juga ada beberapa jenis.

ada yang merokok sesuka hati.
tak kira masa, tempat dan perasaan orang lain.
HEAVY SMOKER.

ada juga yang merokok ikut mood.
kalo rasa stress, baru la merokok.

ada juga yang merokok hanya di rumah.
depan orang lain, NO SMOKING.

ada juga yg merokok bila orang ajak je..
SOSIAL SMOKER..

macam2 jenis perokok..
apa yg aku tahu, merokok memang tidak berfaedah.
bagi adik2 yg masih belum terjebak, jangan la cuba2 plak..

'amaran kerajaan Malaysia, merokok membahayakan kesihatan.'
hanya sekadar amaran..

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...