Pages

Sunday, March 30, 2014

Rumah Kak Norli

22 Mac 2014.

Semalam aku dan isteri sampai ke rumah Kak Norli dah lewat sangat. Ye la, bertolak dari Bangi pun dah pukul 9.30 malam lepas selesai buat scan kat klinik seksyen 4 tambahan dan makan malam kat Restoran Amir. Biasa la, 'Nasi Goreng Thai Pedas satu. Pedas ye bang. Pedas'. Mesti ulang pedas banyak2 kali dengan harapan brader tu buat pedas punya. Tapi, mesti fail punya. Hampeh tul.

So, semalam memang tak sempat nak berbual-bual. Sampai je, terus masuk bilik, tidur. Hari ni baru la dapat berbual panjang dan membuka cerita. Tak ada orang lain pun lagi kat rumah Kak Norli hari ni. Aku dan Muja je yang sampai awal. Siti (adik aku) pulak awal2 pagi lagi dah keluar pi kerja. 'Woi, hari ni Sabtu la. Apa kes pi kerja hari Sabtu? Bajet hang la lawyer paling sibuk kat Malaysia ni Siti.' 

'Jadi ka hangpa bawak ayah pi umrah tahun ni?' Kak Norli tanya kat Muja. 
Masa tu aku kat dapur nak pi toilet. Dengar sikit2 je la depa duk sembang sambil buat goodies untuk tetamu kenduri esok. 
'Tak tahu la jadi ke tak. Muja pregnant.' Balas isteri mithali ni. Masa tu aku dah keluar toilet menuju ke ruang tamu. Terkedu Kak Norli dengar jawapan Muja. Rasa macam nak menangis dia kata. Seronok sangat. Tak terkata. 'Alhamdulillah. Dah nak masuk 2 bulan Kak.'




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...