Pages

Sunday, March 30, 2014

Double Comfirmation

21 Mac 2014.

Hari ni aku akan ke Ipoh bersama isteriku 'Mujahadah Yg Terindah'. Kak Norli nak buat kenduri aqiqah anaknya Ahmad Umar Uzaiyr. Kenduri pada hari Ahad 23 Mac 2014. 2 ekor kambing nk tumbang katanya. 

Aku dan isteri masih belum dapat jumpa doktor untuk buat scan kali kedua. Kami masih lagi dalam situasi ragu-ragu dan seperti tidak percaya. Betul ke scan yang doktor buat sebelum ni? Kalau tiba-tiba tak ada apa2, macam mana? Pasti hancur luluh harapan kami dan keluarga. Jadi aku dan isteri bertekad untuk buat scan kali kedua. Nak pi scan kat klinik lain pulak. 2 hari lepas kami dah pusing klinik dekat2 kawasan bangi ni untuk buat scan. Tapi niat tak kesampaian sebab doktor perempuan semuanya tak ada. Bagi aku, selagi boleh ikhtiarkan, aku tak nak la doktor lelaki yang periksa isteri aku. 

So, hari ni sebelum bertolak ke Ipoh, kami dah set appointment dengan satu klinik dekat2 area rumah. Muja kata dia nak jugak buat double comfirmation. Baru la confident nak bagitau kat keluarga dan kawan2. 

Dan seperti yang dirancang, kami dapat buat scan kali kedua dan keputusannya positif. Walaupun doktor tu muka tak boleh nak senyum, tapi kami puas hati la sebab bayaran yang dikenakan agak berpatutan. Muja memang alergik sikit dengan doktor yang muka ketat ni. Haha.. Aku memang faham sangat. Nasihat untuk para doktor, senyum itu adalah sedekah.

Perjalanan kami ke Ipoh disulami dengan angan2 dan harapan untuk masa hadapan. Tak sabar nak bagitau Kak Norli. Hehe..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...