Pages

Sunday, March 30, 2014

6 minggu.

13 Mac 2014.

Dah beberapa hari aku tahan keinginan untuk bercerita kepada ayah tentang berita gembira ni. Nak saja aku jeritkan pada semua khabar gembira ni. Mahu saja aku peluk ayah dan bisikkan "Ayah, Doa ayah telah Allah makbulkan". 

Aku biarkan isteriku bagitau keluarga dia dulu. Biar mak ayah dia tahu dulu. Biar adik-beradik dia semua tahu dulu. Mungkin mereka lebih tertunggu-tunggu berita gembira ni. Itu telahan aku. Mereka lebih berhak untuk mengetahui dahulu. 

Seminggu selepas aku terima berita gembira ni, baru aku bagitau ayah. Ayah orang pertama dalam keluarga aku yang tahu berita ni. Aku mahu ayah tahu lebih dulu daripada adik-beradik aku. Biar ayah jadi orang pertama berkongsi suka bersama aku dan isteri.

Reaksi ayah biasa-biasa saja. Tapi aku tahu jauh di sudut hati, ayah sangat gembira mendengar berita ni. Syukur kepadaMu Ya Allah, Tuhan Maha Mendengar, Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.

Semoga Allah permudahkan segalanya. Amiin.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...