Pages

Thursday, March 21, 2013

Gempak SPM 2012

Pepatah Melayu ada menyatakan, Usaha Tangga Kejayaan. Siapa rajin berusaha, dia akan berjaya. Tapi, kita hanya mampu merancang, Tuhan yang menentukan segalanya. Apa yang penting adalah usaha yang telah kita lakukan.

Huh. Intro yang penuh dengan kata-kata semangat dan positif. Tahniah diucapkan kepada semua yang baru dapat keputusan SPM. Tahniah kepada yang berjaya dengan cemerlang, tahniah juga kepada yang berjaya dengan kurang cemerlang. Dan tahniah juga kepada yang tak berapa berjaya tu. Sebab anda telah berjaya menduduki peperiksaan SPM. Ada juga orang yang tak dapat ambil SPM. Dengan kata lain anda lebih berjaya daripada mereka.

Dalam keluarga aku ada 3 orang yang ambil SPM 2012. Semuanya berjaya. Tahniah kepada PokDik Hafizul Najmi, KakLong Shafiqah Shaharom dan Amirul Asyraf. Sesungguhnya kalian telah membanggakan keluarga dengan keputusan SPM yang baik.

Kepada semua, teruskan usaha yang telah dilakukan. Kepada yang berjaya, jangan lupa diri. Ingat Allah, ingat ibubapa dan keluarga. Jangan terlalu bangga diri. Teruskan kecemerlangan anda. Kepada yang kurang cemerlang, tingkatkan usaha. Jangan berputus asa. Bersyukur atas rahmat yang diberi. Jangan terlalu bersedih mengenang masa lampau hingga kita abaikan masa hadapan. Kehidupan baru bermula.

Kadang-kadang Allah turunkan hujan kerana Allah nak berikan kita pelangi di masa depan. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...