Pages

Monday, June 20, 2011

Selamat Hari Bapa

Kalau aku seorang bapa.

1. Aku akan jadi bapa yg terbaik untuk anak-anakku.

2. Aku akan sentiasa berada di sisi anak-anak dalam apa jua keadaan.

3. Aku akan ajarkan mereka cara menjadi anak yang soleh dan solehah.

4. Aku akan ajar mereka berdikari.

5. Aku akan ajar mereka berakhlak mulia dan menghormati orang lain.

6. Aku akan ajarkan mereka cara berkasih sayang.

7. Aku akan ajar mereka menjadi seorang yang berguna untuk agama, bangsa dan negara.

8. Aku akan ajar mereka mengenali keindahan Islam.

9. Aku akan ajar mereka menghargai kehidupan.

10. Aku akan pastikan mereka bangga menjadi diri mereka.

Selamat hari bapa 'ayah'. Ayah adalah sumber inspirasi untuk aku lebih berusaha. Semoga aku dapat menjadi bapa yang sehebat ayah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...