Pages

Tuesday, May 31, 2011

siapa abang chik

umur 9 tahun.

bangun pagi je main guli. ajak kawan2 tepi rumah. main guli memang best. walaupun takde faedah ape pun. tengah dok syok2 main guli, adik pompuan aku datang dekat aku.

"abang chik, mak panggil balik." adik aku nama siti.

"hang pi la balik dulu. jap lagi abang balik la." aku jawab.

adik aku pun berlalu pergi. tetiba dengar kawan2 aku dok gelak kuat.
"hahaha..abang chik. banci penduduk. banci penduduk, banci penduduk." kata mizi mula mengejek aku.

"woi, diam la. ada yang nak kena ni." balas aku.

"banci penduduk. banci penduduk."

"woi goji. tak guna. hang mai sini.****@#$#%." memang aku marah.

maka terjadilah pergaduhan antara aku dan mizi.pergaduhan antara budak lelaki 9 tahun. mizi ni badan dia besar jugak. tinggi. aku pulak kecik je. dalam masa tak sampai seminit aku dapat jatuhkan mizi. terus aku paut leher dia dari belakang sambil duduk atas badan dia. hahaha.. merah muka dia.. bila dah macam nak lemas je, baru aku lepas. dia terus lari balik rumah.

aku balik rumah. "siti, hang jangan panggil abang chik dah." panggil abang je. kalau dak siap la hang. sejak hari itu tiada lagi panggilan abang chik.

sejak hari tu jugak, mizi dah tak berani cari gaduh dengan aku.

2 comments:

  1. hahahahha..
    saya pon ingat lg kisah ni.. tp masa bila pulak abg buat mizi mcm tu.. macam x betul je kat situ.. akh3..

    ReplyDelete
  2. woi anon. sampai bila la hang nak jd anon ni.. jangan sampai jd mak enon sudah..

    cerita ni betul 100%. betul. betul.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...