Pages

Monday, October 12, 2009

seminggu di New York..

Assalamualaikum pembuka bicara..

seminggu di New York.. aku berlepas dari kuala Lumpur pada hari Ahad bersamaan 4Oktober2009. pada hari yg sama aku menyambut genapnya setahun aku bergelar seorang suami. happy anniversarry buat aku dan isteri.

sampai di New York tepat jam 9.30 malam. perjalanan yg lama membuatkan aku dan 2 lagi rakan kepenatan. tiada aktiviti dilakukan pada hari pertama di sana.

aku telah ditugaskan untuk menghadiri satu kursus pemasangan jambatan keluli bermodular Acrow 700xs yg lebih dikenali sebagai Billy Bridge. sebagai wakil dari HQ JKR Malaysia, aku membawa satu misi yg besar selain menjadi duta kepada JKR Malaysia.

selama seminggu di sana, aku telah belajar cara2 memasang jambatan ini yg baru sahaja digunakan di Malaysia. aku perlu arif dalam memahami cara2 yg betul untuk memasang jambatan ini. jambatan ini digunakan semasa menghadapi bencana seperti banjir dan tanah runtuh. pengajar yg memberikan penerangan semasa kursus adalah seorang mat saleh dari Australia bernama Roland Whitehead. rupa parasnya yg mirip hulk hogan ahli gusti, membuatkan peserta berasa gerun bila mendengar dia memberi tunjuk ajar..

setelah tamat sesi pembelajaran praktikal pemasangan jambatan, aku sempat berjalan2 di sekitar kawasan berdekatan. memang satu pengalaman yg menarik..

begitulah cerita seminggu aku di NEW YORK HOTEL, JOHOR BHARU...

9 comments:

  1. hahahaha....lawak. aku dari awal dah terbaca part tulisan merah tu so aku tak terkejut dah la...hotel new york tu yg kaler hijau tepi bangunan metropolitan ke apa ntah..kat area taman pelangi kan? JB ni lawa tapi kosong...bagi aku la sebab aku tak teruja dengan hutan konkrit sebaliknya aku suka kan culture...

    naim...jom lepak??

    ReplyDelete
  2. LEPAK??? BUKANKAH LEPAK ADALAH XTVT YG TIDAK SIHAT? TAPI DEMI UTK TIDAK MENGHAMPAKAN HANG, AKU BOLEH JE.. BILA?? DI MANA?

    ReplyDelete
  3. hehehe...aku nak pi jumpa mawardi skali lah. sesaja ja..tapi hangpa duk bangi ni mcm jauh ja kan...

    melepak mmg tak sihat tapi bukan kepada mereka yg bujang.. heheheh..

    ReplyDelete
  4. hahah..mmg poyo pon. pecaya jer aku.mujur sparuh jalan aku baca, aku ternampak tulisan merah tu. Citer cam best jer ko nii.hahaha duta Malaysia la sgt.hahahahahha

    ReplyDelete
  5. Can you share some photos during training installation of the Bailey Bridge ( ACROW PANEL 700).

    Normally we had the practical only then we will easy to remember the component and part.

    Cabar besar ketika waktu bencana.

    ReplyDelete
  6. assalam en naim

    cmne nk contact en naim.eager psal modular bridge acrow tu.hassle free to reach me at 0163355503 or aishz1@yahoo.com.au

    pas ni leh cite pjg.tqvm regards sophian

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...