Pages

Monday, August 8, 2011

Eat, Pray, Love

Semalam, Hari Ahad minggu pertama Ramadhan. Bangun tidur dah tengahari. Biasalah hari minggu. Tidur mau lebih. InsyaAllah aku akan berubah. huhu.

Sememangnya Datin akan menonton Melodi pada hari Ahad. Sementara menunggu si suami bangun tidur. Teruk tul si suami. Bila nampak je aku turun, Datin terus berbicara. "Aduh, peningnya duduk lama-lama dalam rumah ni... Jom keluar." Haha..ayat nak ajak keluar jalan-jalan memang ada klass.

So, hari ni mau ke mana? KLCC? Tidak! Aku sudah muak dengan KLCC. Sejak zaman bercinta asyik ke KLCC. Aku sudah bosan. Jauh sangat la KLCC.. The Mines. Ok, setuju. Sambil aku angguk2 kepala dan senyum. Nak beli 'tetikus tanpa wayar' kata Datin. Katanya 'tetikus tanpa wayar' boleh membuatkan laptopnya jadi pantas. Aku setuju sahaja.

Jadi, kami ke The Mines. Tidaklah terlalu jauh dari rumah. Mengambil masa 15 minit sahaja. Dekat. Aku suka. Jalan-jalan dalam The Mines dari jam 3 hingga jam 6. Setelah mendapatkan 'tetikus tanpa wayar', kami pun keluar. Perlu mencari tempat untuk berbuka puasa. Dan pilihan Datin adalah Chop N Steak Sri Serdang. Aku setuju juga. Aku tidak cerewet tentang makanan. Asal boleh, semua aku sebat.

Selepas membuat tempahan, aku ajak Datin ke Bazar Ramadhan Serdang. Mencari murtabak sedap. Bazar Serdang sudah tidak semeriah tahun2 sebelum ini. Agak kurang peniaga di sini. Mungkin peniaga semua sudah lari ke Bazar Putrajaya dan Bazar Bangi. Di sana lebih meriah. Mungkin.

Selepas kenyang menikmati Chicken Chop dan Chicken Rice Sizzling, kami mula merancang tempat untuk menunaikan Solat Maghrib, Isya' dan Terawih. Dan semestinya Masjid UPM menjadi pilihan. Menunaikan Solat Terawih 8 rakaat. Keberatan untuk meneruskan hingga 20 rakaat.

Pulang ke rumah sebelum jam 10 untuk menonton Perlawanan Bola Sepak. Man United lawan Man City.

1 comment:

  1. hahaha....'wireless mouse' oke. betul, labtop lbh laju berbanding guna optical mouse pink yg beralih labtop skrg tue...hehehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...