Pages

Wednesday, July 13, 2011

Teka-teki

Teka-teki teka tekuk,
Ular mati dalam mangkuk.

haha.. ni la teka-teki paling femes masa kecik2 dulu. Walaupun semua orang dah tau jawapannya, tapi teka-teki ni tetap femes. haha..

Aku memang suka dengar teka-teka. Boleh menguji minda. Berfikir di luar kotak. Berfikir melangkaui kemampuan otak. Berfikir secara kreatif. Tapi kalau jawapannya tak masuk akal, memang menyakitkan hati. Setiap teka-teki mesti ada jawapannya. Kalau yang jenis suka bagi teka-teki, lepas tu taknak bagi jawapan, memang menyampah. Baik kau tak payah bagi teka-teki kalau jawapannya adalah rahsia. Punya la penat orang duk fikir jawapan, lepas tu kau kata jawapan dia semua salah, dan kau tak pulak nak bagi jawapan yang betul. Memang kau ni sangat menyakitkan hati.

Ok, kenapa aku keluarkan entri pasal teka-teki. Sebabnya aku memang ada satu teka-teki yang sedang bermain di fikiran. Aku memang tak boleh tenang selagi tak tau jawapan daripada teka-teki ni. Jadi aku akan membuat tanggapan bahawa jawapan yang aku berikan adalah betul dan menggembirakan aku. Tapi ianya tetap hanya satu tanggapan selagi tidak dibuktikan.

Jadi, harap2 boleh dapat tau jawapan daripada teka-teki ni. Biarpun jawapannya adalah lain dari tanggapan aku, aku akan terima.

Apa teka-tekinya?? haha.. rahsia.. sakit hati tak?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...