Pages

Monday, July 25, 2011

Demam.

Isnin.
Aku ke pejabat seperti biasa.
Ada lawatan tapak di Gua Musang.
Esok hari. Sila hadir.
Arahan dari Bos.
Saya Yang Menurut Perintah.

Selasa.
Pukul 6.30 pagi. Sudah keluar rumah.
Ke Gua Musang.
Bersama Bos.
Dan Bos kepada Bos.
Lunch hour. Makan ikan Klah.
Mahal.
Makan durian Musang King.
Banyak.

Rabu.
Mesej. "Bos, saya EL. Kurang sihat."
Malas.
Malam. Mari menonton wayang.
Maraton.

Khamis.
"Sayang, abang rasa macam deman."
"Kenapa malas kerja ni?" balas datin.
Huhu. Hidupkan enjin motosikal, pergi kerja.
Di pejabat, pening. Terus ke Klinik.
Terima kasih doktor.
MC 2 hari.

Jumaat.
..................zzzz.................

Aku memang jarang sangat demam. Setahun mungkin sekali je demam. Dan bila demam, memang susah. Sakit badan.
Masa sekolah dulu, lagi jarang demam. Mungkin ada demam. Tapi aku sendiri pun tak tahu aku demam. Demam dan tak demam, sama saja. Kerana aku sentiasa bersukan bila petang. Gaya hidup sihat.
Tapi sekarang, bukan lagi gaya hidup sihat. Tapi gaya hidup SEHAT dan LEBIH SEHAT.

Sekian. Aku demam, mak pun demam. Rindu mak. Rindu ayah.

1 comment:

  1. huhu...igtkan malas kerja, paksa la pegi keja.
    kasihan kan...i'm soriiii ;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...