Pages

Tuesday, August 3, 2010

i love Ramadhan

Salam,

ramadan semakin hampir.. lagi seminggu je lagi.. apa persiapan yg perlu dibuat ni?? persiapan menyambut bulan ramadhan. bukan persiapan menyambut raya ok..

untuk bulan ogos dan september, aku masuk keje kul 7.30pg. ini pun persediaan untuk ramadhan jugak. bersedia untuk balik pd pukul4.30 ptg. taknak la balik kul5.30. takut lambat sgt plak sampai rumah. dan yg paling tak best kalau terpaksa bukak puasa dalam kereta kerana tersekat dalam kesesakan lalulintas.. so, aku ambil keputusan untuk masuk keja awal, dan boleh balik awal.. bijak2.. tapi, seksanya la nak kena kuar rumah seawal 6.30pg.. mata pun belum celik lagi.. terpaksa la memaksa si isteri bangun awal jugak.. untuk kejutkan suaminya.. hahaha.. kesian isteriku.. jangan marah..

untuk bulan puasa tahun ni, aku bercadang nak balik kampung di awal bulan ramadhan. nak sambut puasa dengan mak dan ayah.. mesti best.. syahdunya bila terkenangkan mak dan ayah.. huhu.. dah lama tak tengok muka mak dan ayah.. rindu bangat sih..

ramadhan, mesti tidak dilupai solat tarawih. rumah depan surau, jadi takkan la aku tak boleh solat tarawih.. hehe.. seingat aku, dah lama aku tak dapat sempurnakan solat tarawih sepenuhnya. harap2 tahun ni penuh la ye.. insyaAllah..

puasa??? yang tu benda wajib, so semestinya tak tinggal.. takkan la benda wajib pun tak boleh buat.. buat malu je..

semoga ramadhan kali ini membawa 1000 rahmat buat kita semua.. amiinn..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...