Pages

Thursday, September 17, 2009

balik berhari raya..

bila time nak balik raya ni, memang jalan mesti jem giler.. nak balik kampung ni, kena cari time yg sesuai untuk keluar memulakan perjalanan. bagi aku, waktu yg paling sesuai adalah pada jam 12 malam. pada waktu ni kereta agak kurang la.. betul ke??
tahun lepas, aku balik pukul 12 malam. jalan tu, nak kata jem, takde la sgt. tapi banyak jugak la kereta. tahun lepas, aku balik dengan adik aku, cik siti safura. berkonvoi dengan abg ngah. abg ngah dari kuantan. pukul 12 malam jumpak kt shah alam, bersahur kt kedai mamak. masa tu aku bujang lagi la..
tahun ni aku akan beraya dengan isteri tercinta, cik siti mujahadah. dia telah bersetuju untuk balik berhari raya di kampungku.. biasalah, tahun pertama mesti balik kampung suami. hehe.. tahun depan??? siapa yg tahu??? hehe..
tahun ni aku balik ngn isteri je la.. 2 org je.. ajak si adik pura tu, tapi dia kesian plak nak biar kawan dia balik sorang. dia cakap tiket dia hari khamis, malam. aku pun nak balik khamis malam. sama la.. kan senang kalau balik sekali. ajak je kawan dia si alia tu. tapi alia tak nak balik sama. tak tau kenapa?? malu kot..
tapi petang semalam punya citer.. cik pura ni call aku.
"abang, tak jadi la balik ngn abg. tiket siti hari ni la.. malam ni. bukannya hari khamis.."
ha???boleh plak macam tu?? dah pukul 6ptg dah masa tu. tiket pukul 9.30.. beg tak kemas lagi.. haha.. memang buat lawak la cik pura ni.. kalo terlepas bas tu, raya la kat KL. padan muka..
"abang, jangan bukak citer ni kat rumah plak nanti."
itu sudah semestinya.. hehe..

selamat hari raya pada semua..
maaf zahir dan batin..

rasa tak sabar nak berhari raya bersama isteri tercinta...

2 comments:

  1. kenapa tak leh cite kat mak ko plak?

    ReplyDelete
  2. xleh cite la... malu gle seh.. ape la si pura ni.. tiket blik raya pon xtau bla... huhuhu.. next year kena tempah naim awal2.. tu pon klao blik perak lg...
    tp naim mmg hampeh.. die telah bocorkan rahsia peribadi ni bla die post cite kat blog ni... jatuh saham adikmu ini..
    see u on this weekend... watch out!!!!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...